Ποδήλατο και πεζοπορία 2 Gaick Corbetts

August 11, 2022 0 Von admin

Μια μεγάλη διαδρομή για να φτάσετε στην κορυφή των δύο απότομων Corbetts, των An Dun και Meall Creag an Loch, έγινε σημαντικά ευκολότερη κάνοντας το πρώτο και το τελευταίο 8 χλμ. στο Gaick Pass.

Ο Μπεν περνάει από μερικούς περιπατητές.

Η διαδρομή των 29 χιλιομέτρων ξεκινά δίπλα στον Α9 στο Trinafour στο Perthshire. Οι Corbetts υψώνονται εκατέρωθεν της λίμνης Loch an Duin κοντά στο υψηλότερο σημείο του περάσματος Gaick.

Ο φίλος μου ο Μπεν και εγώ αφήσαμε την ώρα έναρξης μέχρι το μεσημέρι, επειδή η πρόγνωση του καιρού υποσχέθηκε ότι η πρωινή βροχή θα έδινε τη θέση της στην ηλιοφάνεια. Το Trinafour ήταν επίσης μια απλή διαδρομή από το σπίτι μου κοντά στο Inverness and Ben’s στο Εδιμβούργο.

Υπάρχουν κάποιες περιορισμένες θέσεις στάθμευσης στις παρυφές ενός δρόμου που εκτείνεται παράλληλα με τον Α9. Μόλις παρκάρετε στη νότια πλευρά του πολυσύχναστου δρόμου, πρέπει να διασχίσετε τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας για να ξεκινήσετε τη διαδρομή σε μια φαρδιά και ανώμαλη διαδρομή. Δεν ήταν τόσο δύσκολο όσο πίστευα ότι μπορεί να είναι.

Κάντε ποδήλατο στην πεζοπορία του Gaick Pass Corbetts

Ενώ ο Μπεν οδηγούσε το ποδήλατο βουνού με σκληρή ουρά, έκανα μια βόλτα στο νέο μου ποδήλατο Liv χαλίκι. Η διαδρομή του περάσματος είναι μια τραχιά πίστα τύπου Landrover και επίσης πετρώδης και ανώμαλη, δεν δημιουργούσε τεχνικά προβλήματα.

Το πέρασμα ανεβαίνει από περίπου 300μ υψόμετρο σε ύψος 460μ στα πρώτα 8χλμ. Δεν είναι ποτέ απότομο, αλλά έχει μερικές μικρές προκλήσεις ανηφόρας. Η απόσταση φαινόταν να περνούσε πολύ γρήγορα και, εκ των υστέρων, υποβοηθήθηκε από έναν ουραίο άνεμο.

Μια μικρή κορυφή κορυφών.

Hike of Corbett: An Dun

Και τα δύο Corbett είναι απότομα και το έδαφος είναι τραχύ. Ο Μπεν κι εγώ αφιερώσαμε χρόνο ανεβαίνοντας στο Αν Νταν. Δεν είχαμε άλλη επιλογή γιατί οι μύες των ποδιών μας έκαναν να επιβραδύνουμε!

Ευτυχώς, η πρόβλεψη είχε γίνει πραγματικότητα και ο καιρός ήταν ξηρός και καλός. Η θέα στο γύρω τοπίο επεκτάθηκε καθώς ανέβαινε, κάτι που πρόσφερε κάποια ανταμοιβή για την προσπάθεια.

Υπήρχαν ελάχιστες ενδείξεις για ποδοπατήματα για να ξεκινήσουμε, αλλά πιο ψηλά πήραμε ένα μονοπάτι. Αυτό ήταν μια χρήσιμη βοήθεια για τα υψηλότερα σημεία του Corbett.

Η κορυφή είναι στην πραγματικότητα ένα αρκετά επίπεδο οροπέδιο. Αυτό φαινόταν περίεργο δεδομένου του πόσο απότομο ήταν το πρώτο μέρος της βόλτας. Ο Μπεν και εγώ δεν παραπονιόμασταν καθώς απολαύσαμε περισσότερο ένα λούσιμο σε μια πολύ πιο εύκολη κλίση.

Στην κορυφή υπάρχουν μερικά βαρέλια. Στη νότια κορυφή βρίσκεται ένας μεγάλος τυφλός, ωστόσο η κορυφή στα 827 μέτρα χαρακτηρίζεται από ένα πολύ μικρότερο τυφλό (σχεδόν «όπως ο Ντόναλντ»!) σε μικρή απόσταση βορειότερα.

Η διαδρομή συνεχίζει βόρεια στο οροπέδιο της κορυφής πριν πέσει απότομα από την κορυφή.

Hike of Corbett: Meall Creag an Loch

Ένιωσα μάλλον απογοητευτικό να κατέβω ακριβώς πίσω στο πέρασμα πολύ πιο κάτω. Διασχίσαμε ένα ελικοειδή ποτάμι που θα μπορούσε να είναι πιθανός κίνδυνος αν το νερό ήταν υψηλό. Ένα σχετικά ξηρό καλοκαίρι σήμαινε ότι το νερό ήταν αρκετά χαμηλό για να διαλέξουμε φυσικές πέτρες.

Ορισμένοι οδηγοί διαδρομής προτείνουν απλώς να ανεβείτε στην πλαγιά – πολύ απότομη και πάλι – του Meall Creag an Loch, αλλά ο Ben και εγώ αποφασίσαμε να περπατήσουμε κατά μήκος του περάσματος Gaick για ένα χιλιόμετρο περίπου για να δούμε αν υπήρχε πιο ήπια κλίση προς τα βόρεια.

Αποδεικνύεται ότι δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα όπως ήπιο στις κάτω πλευρές αυτού του Corbett. Αν και δεν είναι τεράστιο το υψόμετρο, η πλαγιά δημιούργησε μια απότομη κούραση. Κάναμε ακόμη περισσότερα διαλείμματα για να ακουμπήσουμε τους μύες των ποδιών μας σε αυτό το δεύτερο Corbett.

Κοιτάζοντας πίσω στο πάσο.
Ο Ben φτάνει στο οροπέδιο του Meall Creag an Loch.

Κοιτάζοντας πίσω απολαμβάνουμε υπέροχη θέα στο Gaick Pass και στο Gaick Lodge. Πήραμε μια γεύση από ένα Corbett που είχαμε περπατήσει νωρίτερα το καλοκαίρι, από πιο μακριά στο πέρασμα.

Και πάλι, το Corbett Meall Creag an Loch είναι διαμορφωμένο με ένα επίπεδο οροπέδιο κορυφής. Φτάσαμε πρώτα σε μια μικρή κορυφή του Maol Creag an Loch και μετά περπατήσαμε νότια για να φτάσουμε σε μια δεύτερη και μεγαλύτερη κορυφή στην κάτω νότια κορυφή. Αυτό σηματοδοτεί την κορυφή του Meall Creag an Loch σε υψόμετρο 875 μέτρων.

Στην κατηφόρα, μείναμε στη δυτική πλευρά του οροπεδίου και από πάνω απότομα – πιο απότομα! – βράχια.

Τελικά, πήραμε ένα μονοπάτι χαμηλότερα στο Corbett που διέσχιζε σε ένα πιο επίπεδο μονοπάτι για να ξαναβρούμε το σημείο όπου είχαμε κλειδώσει τα ποδήλατά μας, ακριβώς έξω από το Gaick Pass.

Επιστροφή με ποδήλατο κατά μήκος του περάσματος Gaick

Επιστρέψαμε όπως είχαμε έρθει με τα ποδήλατά μας, αν και ήταν περισσότερο κατηφόρα παρά ανηφόρα. Καθώς κλείναμε και πάλι στο Α9, προσπεράσαμε έναν ποδηλάτη που πήγαινε προς την αντίθετη κατεύθυνση. Αποδείχθηκε ότι ήταν ένας φίλος που πήγαινε για μια νύχτα άγριας κατασκήνωσης ως μέρος ενός σύντομου ταξιδιού με ποδήλατα. Όπως είναι φυσιολογικό στο Corbetts, συναντήσαμε πολύ λίγους άλλους ανθρώπους όλη την ημέρα.